Saturday 10 November 2012

Berat Langkah Untuk Ku Pergi...


Gerimis mengundang seribu penyesalan...

Berat langkah untuk ku pergi, 
Berat bibir untuk ku tuturi, 
Berat tangan untuk ku lambai, 
Berat lagi hati untuk melepaskan mu...

Kau hadir sekejap cuma, 
Belum puas untuk aku bercanda, 
Mengenali insan yang indah namanya, 
Engkau lah wanita yang pertama..

Kini tiada lagi, 
Antara aku, kau dan dia...

Aku tak rela biarkan kau pergi, 
Aku tak sanggup lihat kau menangis, 
Aku tahu kau juga bergitu, 
Namun, kita terpaksa...

Merintih dalam kesedihan, 
Demi suatu perjalanan yang abadi, 
Dia hadir telah lama, 
Cuma aku baru kau temui..

Bukan aku tak cinta, 
Bukan aku tak sayang, 
Cuma masa tak izinkan, 
Keadaan juga yang memaksa.

Bahagialah kamu di sisinya, 
Itulah yang terbaik buat kita, 
Usah kenang perkara lama, 
Kita mulakan hidup baru.

Jangan pernah lupa pada ku, 
Insan yang pernah bersama, 
Suka duka kita kongsi selalu, 
Indah sungguh suasana lama.

Tak guna ku menangis, 
Habis kering air mata ini, 
Keluar darah lagi lah tak guna, 
Semuanya dah ditentukan begini..

Salam sayang buat kamu, insan....!!

Sekian, 

Khusairi
2.36am
Tabari, Kuantan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...