Tuesday 28 October 2014

Mahallah Khalid Al-Walid, IIUM Kuantan

Assalamualaikum wbr.

Alhamdulillah, ku panjatkan syukur ke hadrat Illahi kerana dengan limpah serta kurnia-Nya dapat lagi aku menghirup udara segar pada hari ini. Hmmm, entry kali ini aku nak coretkan beberapa topik antaranya Mahallah baru kami.

Mahallah Khalid Al-Walid

Untuk pengetahuan semua, IIUM Kuantan dah menyiapkan tiga Mahallah baru. Mahallah ini merupakan kediaman pelajar. Tiga mahallah baru ini ialah

  1. Mahallah Khalid Al-Walid
  2. Mahallah Fatimah Azzahra
  3. Mahallah Ummu Khathum
Setiap Mahallah mempunyai empat blok utama, kafeteria, surau, gelanggang sukan dan pusat aktiviti pelajar. Setiap blok pula mempunyai 9 hingga 10 tingkat. Fuhhh tinggi jugak nak naik jika lif rosak.

Aku tinggal di Mahallah Khalid Al-Walid blok 1 tingkat 3 yang mana merupakan satu-satunya mahallah untuk pelajar lelaki.
Masjid SHAS
 
KOP dari KAW
Mahallah Khalid Al-Walid UIA Kuantan

Mahallah Khalid Al-Walid UIA Kuantan

Mahallah Khalid Al-Walid UIA Kuantan

Mahallah Khalid Al-Walid UIA Kuantan
Mahallah FZ dari KAW

Mahallah Khalid Al-Walid UIA Kuantan

Mahallah Khalid Al-Walid UIA Kuantan
Court yang ada


Mahallah At-Tabari

Selamat tinggal Tabari setelah berjasa kepada aku selama dua tahun. Bilik Tab 2 3.8 menjadi saksi kisah suka duka aku selama keberadaan aku di bumi Kuantan. Terima kasih atas jasa mu. Kini kami terpaksa berpindah ke mahallah yang lebih baru dan selesa.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...